21 Mayıs 2009 Perşembe

Ben D"ARTANYAN..

.
..... Merhaba.. Şimdi yazacaklarım sizin açınızdan yine yanlış anlaşılmalarla dolu bir yazı olacak farkındayım. Ancak artık bana sinirlenmeden önce "niye böyle yazdın, bununla ne demek istedin?" diye soracağınızı biliyorum.İçimi biraz bu rahatlatıyor.. "Ben D"artanyan", yazımın başlığı bu!.. Biliyorsunuz Alexander Dumas'ın üç silahşörü aslında Athos, Phortos, Aramis'tir.. D"artanyan ise bu üçlü dışında ama bu üçlünün ne onlu ne de onsuz yapabildikleri bir kahramandır. Athos, Phortos, Aramis onu aralarına kabul ederler ama bu farklı bir birlikteliktir. D"artanyan'nın bu üçlü arasında nihaî bir yalnızlığı vardır. Kafa yapısı açısından ona muhtaçtırlar çünkü düştükleri güç durumlardan D'artanyan sayesinde kurtulurlar ama aralarına da tam anlamıyla kabul etmezler onu.. D"artanyan bu üçlünün kara gün dostudur ama içlerine bir türlü sinmeyen ve belli bir mesafede tutulan bir dost..
..... Ben D"artanyan'ım.. Onun gibi yalnız ve belli bir mesafede tutulan!.. Durumumdan şikayetçi değilim böyle anlamayın lütfen. F... Hanım beni D"artanyan'a benzetirken farkında olmadan kendi konumuma uygun nitelendirmeyi yaptı. Bir erkekle bir kadın asla dost olmaz tezim vardır. Karşındaki insanın isteği doğrultusunda itildiğin bir konum vardır ve bunu aştığında kaybedeceğin sürekli hatırlatılır (..bu hatırlatma bir erkekle dost olunacağını söyleyen kadın tarafından da sıkça yapılır.. Bu ilginç bir çelişkidir nedense.. "F... Hanım'ın kulakları çınlasın"..).
..... Ben D"artanyan'ım!.. Bazan keşke eşcinsel bir erkek olsaydım diyorum. Ne yazık ki değilim. Kadınlarla eşcinsel erkek arasındaki dostluk inanılmaz yakındır. Sanıyorum eşcinsel erkek bir tehdit unsuru diye düşünülmediği için kadınlar bu tür erkeklerin yanında rahattırlar, en mahrem yönlerini onlarla samimice paylaşırlar.. Hani şu cola reklamında olduğu gibi "sen BİZDENSİN".. Show Tv'da program yapan A.... bu rahatlıkla kadınların kabulüdür, ""A.... bizdendir""..
..... Ben istesem de istemesem de D"artanyan'ım!.. Nedense yanıldığınız bir nokta var. Çok ender rastlanan bir erkek karakteri var. Sürekli bu farklılığımı vurgulamaktan sıkıldım inanın. İki kız arasında büyümüş bir erkeğim. Ve onların bana öğrettiği çok şey var !.. Çünkü ben kardeşlerimle öylesine yaşamadım. Onların dert ortağı oldum bazan dövüştük ama hep onları anlamaya çalıştım. Ve çok farklı bir annenin erkek çocuğuyum. Asla bana erkek olmamdan dolayı ayrıcalık yapmadı. Babamın "erkek şöyle olmalı, böyle olmalı" baskın düşüncesine karşı çıktı. Sessiz bir destekti fakat bu çok işe yaradı..
..... Ben D"artanyan'ım!.. İstesem de bir kadına bir kadının dost olduğu kadar dost duygularla yaklaşamam ama sınırlar nerede başlar nerede biter bunu çok iyi biliyorum. Ve en iyi tarafım art düşünce taşımadan içimdeki neyse kadın arkadaşıma içten duygularla bunu aktarmaya çalışmak istemem. Bu denli samimi davranmak nedense çokça yanlış anlaşılabiliyor. Ardında sürekli bir imâ arama kaygısını hemcinslerimden çok çekmiş kadınların şüpheciliğine veriyorum. Ben de kadın olsaydım bu derece şüpheci olurdum sanırım..Yine de bazan çok sinirleniyorum "ben size çektirenlerden değilim, neden anlamıyorsunuz onların suçunu ben yüklenmek zorunda mıyım?" diyorum.. Bu kendi içsel tepkim, yansıtmamaya çalışıyorum ama her seferinde " ben bunu kötü birşey imâ etmek amacıyla söylemedim, iyi niyetle söyledim" demek zorunda bırakılmak beni çok yıpratıyor.. Böyle söylemediğim zaman kadın muhatabım ince bir manevra yapıp doğrudan "niçinini" sormak yerine uzak bir tavır koyuyor. Sebep ondan bir şey ummamalıymışım, 'Allah aşkına ben birşey ummuyorum ki diğer erkeklerle karıştırılmaya yeter artık'.. Eğer birşey duyuyorsam bunu açıkça söyleyecek kadar samimiyim, hislerimi saklamam..
..... Ben D"artanyan'ım!.. Çünkü bir kadınla bir erkeğin, bir kadınla bir kadın gibi dost olamıyacağının bilincindeyim. Ancak erkekle kadın sessiz bir sözleşmeyle sınırları çizilmiş bir saygı çerçevesinde olabildiğince dostturlar. Bu sınırı aştığımda muhatabımı kaybedeceğimi içsel bir duyguyla bilirim. Yani hiç bir zaman üç silahşör olamıyacağımın bilincindeyim. Çünkü ben D"ARTANYAN'IM!.. Ne onlu ne de onsuz olunamayan "YALNIZ ADAM" !!!..

.
.
................................................................................... Zafer D..
.
............................................................................ 08 / 12 / 2004
............................................................ (geçmiş zaman yazışmalarımdan..)
.
.

4 yorum:

zapere dedi ki...

.
Ekmekcıkız'a cevabımdır...:)
--Merhaba,yorum bıraktığınız için teşekkür ederim fakat henüz neyi nasıl yapacağımdan bihaber olduğumdan yorumunuzu eklemek yerine silmişim. Bu sakarlığım yüzünden affedin..Henüz kafamı toparlıyamıyorum çünkü evde ateş parçası gibi bir kız yeğenim var.Beş yaşında fakat tepemden inmiyor ki bu yazıyı yazarken bile onunla uğraşıyorum.Omuzlarıma tırmanmış tepemde ve ben bilgisayarda yazıyla boğuşuyorum.Sevgiler,selamlar..

EKMEKÇİKIZ dedi ki...

Mühim değil, Zafer Bey. Öğreneceksiniz zamanla...
Hepimizin ilk zaman acemilikleri oldu. :))
Kaldı ki, geçenlerde nicedir yazan bir blogger arkadaşım da yorumumu silivermiş. Bu aralar benim yorumların silinmek kaderi, anlaşılan. :O)

zapere dedi ki...

Ekmekçikız"a (isminizi bilmiyorum affedin)..
Yorumunuzu silmemişim :) Başka bir yazım altında imiş, buharlaşınca sildim diye düşünmüştüm !

zapere dedi ki...

Şarkı klibi altında yorumunuz sonunda onunla kavuştuk :)